onsdag 14 december 2011

Mitt livs historia

Mitt livs historia <3



                                     Jag föddes i Eskilstuna den 13de januari 1997 med ett alvarligt hjärtfel som heter enkammarshjärta<3 När jag var 1 dag åkte jag ambulans ner till Göteborg o Operera mig . När jag fyllt 7 år hade jag genomgått ca 8 operationer o då började jag RIDA :D Jag började på en ridskola som heter Ekebyridskola. När jag red blev jag helt vit i ansiktet o blå på läpparna för jag syresatte mig så dåligt.När jag ridit i ca 1 år skaffa jag min första Häst som hätte Milou som jag kanske hade ett år o sen sålde jag han för jag tyckte jag inte var redo för häst än <3
O när jag sålde honnom slutade jag också rida helt o hade ett uppehåll i 2 år sen började jag rida igen på en privat skola som hette stallkastanj. där red jag ungefär ett halvår sen skaffa jag en ny häst som hetter Elvira Som var VÄRLDENS underbaraste häst! Men jag slutade inte rida på stallkastanj. Men jag blev fortfarande blå om läpparna o så men jag kämpade på för jag tyckte det var så kul. Når jag hade ridit på stallkastanj i 1 år la de ner för ägarna skkilde säg. O då hade jag bara Elvira. Sen när jag var 8 år fick jag ett fel på min ena lunga också o blev ännu sämre men slutade ändå inte rida. När jag var ca 13 år började jag också rida på en ridskola som heter Vilstaridskola och då hade jag haft Elvira i 1 år. sen när jag hade haft henne i 1,5 år såle jag henne för jag blev för lång hon såldes 4 januari 2011. i oktober 2010 blev jag uppsatt på vände listan för att byta Hjärta. 4 februari köpte jag en ny häst som heter Shadow jag red han februari-april sen 2 maj 2011 Ringe telefonen för de hade hittat ett nytt hjärta som skulle passa mig. Jag flög upp till Göteborg o  3 maj satt det nya hjärtat i mig. jag var nersövd i ca en o en halv vecka sen vakna jag. jag hade det jätte jobbigt då o var isolerad i ett rum i 1,5 månad ! sen fick jag ÄNTLIGEN åka hem. Medans jag hade vart på sjukhuset hade min bästa kompis ridit min häst åt mig. jag fick vänta yttligre 2 veckor innan jag fick börja rida igen. sen när jag äntligen fick rida igen var det bar upp o hoppa och så var jag i full gång igen :D O nu när jag rider blir jag istället rosa om läppar och ansikte :D Jag började också rida 2 gånger i veckan på ridskola och sä min egna häst rästen av dagarna nu känner jag min mycke piggare men jag får åka ner till Göteborg ganska ofta o ta prover och så får jag inte gå i skola än jag får gå i skola på sjukhuste. Men snart får jag börja i vanlig skla igen.

Om det är något mer ni undrar över är det bara att fråga <3 Kram Hjärtebarnet Belinda


Titta skilnaden på läpparna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar